Skapa sommarsmycken med inspiration frĂ„n havet 🌊

Varför inte skapa lite fina smycken med inspiration frÄn havet?
 
 
HÀrliga turkosa och blÄ nyanser tillsammans med vitt och beige. Med vÄr fina snÀckskalsknapp gör du fina elastiska ringar. Fint att ha mÄnga av nu i sommar.
 
 
Jag anvÀnder Griffins elastiska trÄd 0,5mm till ringarna. Ett enkelt mönster att anvÀnda Àr att trÀ pÄ tvÄ pÀrlor sedan trÀ in trÄden frÄn var sitt hÄl i en ensam pÀrla. Sedan Àr det bara att upprepa, det blir lite spetskÀnsla speciellt med smÄ pÀrlor.
 
 
Om du har problem att knyta den elastiskatrÄden hittar du tips hÀr i bloggen. Jag passade ocksÄ pÄ att göra ett halsband/armband trÀtt pÄ trÄd. DÀr anvÀnde jag den tunna vaxade polyester trÄden och hade den dubbel. Vilket Àr praktiskt dÄ du kan ha nÄl att trÀ med.
 
 
PÀrlorna jag har anvÀnt Àr Gutermann och Preciosa 9/0 rocailles de Àr jÀmnare Àn de kinesiska smÄ pÀrlorna och storlek 9/0 gillar jag mycket. Liten och nÀtt men ÀndÄ lÀtt att jobba med.

 

PÀrla med seedbeads - Skapa smycken - pÀrla - pÀrlpyssel - smyckestillverkning